Af Jytte Madsen, Kolding Roklub
Der var tilmeldt nitten deltagere fra seks forskellige klubber: Jels, Horsens, Vejle, Skanderborg, Fredericia og Kolding.
Turen gik Fænø rundt, hvis vejret tillod det, og vi startede med at krydse over fjorden og følge sydsiden af Kolding Fjord ud til Løverodde. Derefter satte vi kursen mod Fænøs nordspids og ned gennem Fænøsund. Jeg havde lavet en aftale med Kajakklubben Strømmen i Middelfart Marina om, at vi kunne lægge til ved den ene af deres pontoner og benytte deres borde-bænke til frokostpausen.
Vi var forskånet for den varslede regn om formiddagen, men efter pausen, hvor vi lige havde besluttet os for at gå i bådene igen, satte regnen ind. Turen fortsatte syd om Fænø og over til Gl. Ålbo. Herfra havde vi medstrøm, til vi nåede mundingen af Kolding Fjord, og så var der næsten fladt vand ind ad fjorden, til vi nåede klubben igen.
Her sluttede vi af med kaffe og ølkage. Det var dejligt med lidt varmt – vi var jo blevet godt våde – men humøret fejlede ikke noget.
Se flere billeder nedenstående
RSS-feed